דפוס שלטי אותיות תלת מימד








    ככל שחלפו השנים, והתפתחה הטכנולוגיה, הפך השימוש בתלת מימד לנפוץ יותר: אינפלציית סרטי תלת המימד של השנים האחרונות תעיד על כך. אלא שגם בתחום אחר, הוא זה השיווקי, ניתן לראות נוכחות נכבדת של הטכנולוגיה האמורה. זאת, בדמותם של שלטי אותיות תלת מימד, הכוללים בתוכם שורה ארוכה של יתרונות. הנה כל מה שחשוב לדעת עליהם.

    מאפייני השלטים התלת מימדיים

    שלטי תלת מימד, מעצם ההגדרה שלהם, נועדו להציג אותיות, כמו גם אובייקטים אחרים, בעלי עובי ונפח של ממש. היתרון הממשי של כך, מיותר אולי לציין, הוא הגברת הבולטות של השלטים, שעקב העומק הזה תופסים הרבה יותר את העין. אם מתבוננים על המטרה העיקרית של השלטים כמכלול – למשוך את תשומת הלב הלקוחות – ברור מדוע מדובר כאן ביתרון שאינו מבוטל כלל וכלל. הדברים אמורים הן לגבי שלטים עם רקע מסוים, והן בכל הנוגע לשלטים המכילים אך ורק אותיות, המושמות על גבי בניין.

    יצירת שלטים תלת מימדיים, בהמשך לכך, נעשית במספר שיטות וטכניקות. טכניקה מקובלת היא חיתוך והדבקה, שיטה במסגרתה מוצמדות לדפנות האותיות פסים עבים, המעניקים את הבולטות. טכניקות דוגמת חיתוך האותיות בלייזר או יציקת צורות, אפשריות אף הן. מבחינת חומרים, שימוש מקובל הוא בחומר בשם PVC , הידוע בעמידות שלו מצד אחד, אך גם בגמישות עיצובית מהצד האחר. חומרים נפוצים אחרים הם אלומיניום, פליז ונירוסטה, כל אחד מהם בעל יתרונות משלו.

    חשוב להדגיש כי ניתן כיום גם ליצור אפקטים תלת מימדיים, באמצעות תאורה, גרפיקה או מיקום האלמנטים בשלט, מה שמונע, למראית עין, את הצורך ליצור את העומק הלכה למעשה. עם זאת, הרוב בוחרים ביצירת שלט תלת מימדי במלוא מובן המילה, מה שמאפשר את הבולטות בכל רגע נתון – ללא תלות, למשל, בתנאי התאורה.

    כך עושים זאת נכון

    כתוצאה מכל אלה, נראה כי בחירה בשלט תלת מימדי, לצרכים שיווקיים, מומלצת פי כמה ביחס לפתרונות אחרים. אלא שגם לאחר שמחליטים על שלט שכזה, נדרש להקפיד על מספר שלבים בתהליך. הצעד החשוב ביותר, כמובן, הוא פנייה לחברת דפוס מקצועית, אשר מציעה פתרונות מגוונים הנוגעים לשלטים התלת מימדיים. לא כל חברת דפוס אכן תציע זאת, ולכן חשוב לסקור, כצעד ראשון, את סל השירותים של אותה חברה.

    ניתן ואף מומלץ לבחון דוגמאות לשלטים קודמים שהייתה אחראית להם אותה חברה: לא רק ברמת העיצוב הגרפי, אלא תוך בחינה של השלט במיקומו הטבעי. ואגב, פעמים רבות אנשים מתוודעים לחברות שילוט איכותיות באמצעות התבוננות מהירה על שלט שלה הנמצא בסמוך אליהם, ואשר מצליח למשוך תשומת לב חיובית.