התפתחות מדפסות במאה ה- 21








    התחום של דפוס מכל הסוגים עובר תמורות עצומות בשנים האחרונות וכולנו עדים לכך. כיום הרבה יותר קל להדפיס, הן לשימוש ביתי והן לשימוש מסחרי או עסקי, כמעט בכל בית ישנה מדפסת ואפשר לומר שהמחירים של מוצרי דפוס שווים לכל נפש. בנוסף להתפתחויות ישנם גם לא מעט חידושים כמו למשל החידוש האחרון בתחום – מדפסת תלת מימד.

    בתקופה הנוכחית הדפסה תלת מימדית משרתת בעיקר את המגזר המסחרי והעסקי של ענף העיצוב. אט אט התחום של הדפסת תלת מימד הולך ותופס תאוצה ומומחים מהתחום צופים כי תוך פרק זמן קצר ייכנס התחום גם לשימוש ביתי, פרטי ואישי. אין ספק שמדובר בטכנולוגיה מדהימה שיש לה ביקוש רב גם בתחומי התעשייה הרבים והושקעו מחשבות ומשאבים רבים כדי להצליח להוציא אותה אל הפועל.

    כיצד עובדת מדפסת תלת מימד?

    בניגוד למדפסת רגילה המדפיסה בדיו את הכתוב על גבי נייר – על מנת שההדפסה תהיה תלת מימדית יש ליצור שכבות של חומר שאינו נספג אלא מתייבש או מתגבש ועליו ניתן להוסיף עוד ועוד שכבות. פולימרים מסוגים שונים מאפשרים זאת ועליהם מבוססת הטכנולוגיה של הדפסה תלת מימדית. גם הבסיס של ההדפסה אינו נייר רגיל אלא חומר שעליו ניתן לערום את השכבות מבלי שייגרם לבסיס או לשכבות נזק וכמובן הוא יהיה חזק מספיק.

    המדפסת עצמה היא מכשיר שהנפח שלו גדול על מנת לאפשר את בניית השכבות זו על זו מבלי להסתכן שפאות הדפסת תיגענה בפולימר ותקלקלנה את ההדפסה המוגמרת. ישנם כיום כבר כמה סוגים של מדפסת תלת מימד המתאימים לסוגים שונים של שימושים אך עדיין יש לאן להתפתח בתחום ולבטח מי שעוסק בתחום יהיה עד בשנים הקרובות להמצאות חדשות הקשורות למדפסות אלה, אשר יביאו ייעול לתהליך העבודה, הוזלה ברכישת הציוד וכמובן תוצרים באיכות טובה הרבה יותר מהאיכות המופקת כיום.

    מה עוד יש לדעת על הדפסת תלת מימד?

    כאמור, מדובר בתחום יחסית חדש של ענף התעשייה והדפוס. תחומי עיצוב הפנים ועיצוב הטקסטיל והאופנה הם הנשכרים הגדולים ביותר מאפשרויות ההדפסה החדשות והמתוחכמות ואכן בתחומים אלה ישנו השימוש הרחב והנפוץ ביותר של הדפסה מסוג זה.

    כל מי שעוסק בתחום ויש לו קשר לעולם ההדפסה התלת מימדית יודע שזה רק עניין של זמן עד שתגענה התפתחויות חדשות גם לתחום זה ויגיעו שינויים מרחיקי לכת נוספים שישפרו את העבודה והתוצאות.