טכנולוגיות שונות בתחום ההדפסה








     

    לפני כמה שנים, כשרצינו להדפיס כיתוב שונה על חולצה את סמל בית הספר, היינו צריכים לגשת לבתי דפוס או חנויות המציעות הדפסה על חולצות, ואלה היו מדפיסות את מה שחפצנו בעזרת מכונות הדפסה שעבדו על חום ולחץ וכך היינו מדפיסים כל שרצינו. אגב, שיטה זאת עדין קיימת, אך כמובן שכיום ישנן שיטות חדשניות שכבשו את השוק ומאפשרות לנו להדפיס כמות גדולה של הדפסים במהירות רבה ובאיכות הרבה יותר טובה. הרי דמיינו שלצורך הדפסה על חולצות לקייטנה היה צורך להדפיס על כל חולצה בנפרד, דבר זה היה מתיש ולקח זמן רב. לכן, תודות למכונות והשיטות החדשניות, כיום ניתן להיעזר בהן ולהדפיס בצורה הרבה יותר מהירה ואיכותית.

    מכונת דפוס דיגיטלית להדפסה על חולצות

    כיום, תודות למכונות הדפוס הדיגיטליות, לבצע הדפסה על חולצות או כל חומר אחר שתרצו כיתובים או תמונות וזאת במספר שניות בודדות. הדפוס הדיגיטלי ידוע ביתרונותיו הרבים ונראה כי בתי דפוס רבים החליפו את המכשור בעסק לטובת מכונות דיגיטליות אשר מאפשרות ללקוחותיהם לקבל איכות הרבה יותר טוב וזאת במהירות רבה, כך בעלי בית הדפוס יכולים להפחית בכוח אדם ולחסוך בעלויות רבות.

    הדפסה תלת מימד

    הדפסה תלת-ממדית היא טכנולוגיית הדפסה חדשנית המאפשרת לייצר הדפסות תלת-ממדיות על ידי פקודת מחשב. מדפסת זאת היא ייחודית ומשרתת בנאמנות תעשיות רבות. ההדפסה בה נעשית באופן כזה: יוצרים פולימרים שונים, שכבה אחרי שכבה, ולבסוף מתקבל דגם סופי, כפי שתוכנן בתוכנות המחשב. התעשיות המשתמשות בטכנולוגיה זאת הן: תעשייתיות לייצור במתכות, עץ, הדפסה על בדים, לצורך הדפסת אובייקטים צבעוניים, להדפסה על גבי תכשיטים, אופנה ועוד.

    שיטת הדפסה נוספת – סימבוליזציה

    שיטה זאת מיועדת להדפסת כיתוב או תמונה על גבי בד. למעשה, במקום להדפיס את הכיתוב או את התמונה על נייר מדבקה כמו שהיו מבצעים בעבר בלחץ חם, אלה שבשיטת סימבוליזציה מבצעים את ההדפסה על ידי דיו מיוחד ונייר. הדיו הוא זה שיושב על הנייר עצמו ובזמן חימום הדיו דרך המכונה, הוא מועבר באופן ישיר לחולצה.