כיצד פועלת מכונת צילום








     

    מכונות צילום, על אף השימוש ההולך ופוחת בהן במהלך שנים האחרונות, ממשיכות להוות את אחד מהמכשירים החיוניים ביותר בכל סביבת עבודה משרדית. מכונות הצילום הראשונות הומצאו בסוף שנות ה-30 של המאה החולפת ומאז ועד היום הן השתכללו והפכו ליעילות יותר, כאשר כיום, משווקות מכונות צילום המשלבות בתוכן גם סורק ומדפסת.

    מכונת צילום משלבת בתוכה מספר רכיבים שלמעשה אחראיים לפעולת הצילום, כאשר בין יתר מרכיבי המכונה נכללים: לוח זכוכית עליו מניחים את המסמך אותו תהיו מעוניינים לצלם (פני המסמך כלפי מטה), טונר שהיא למעשה אבקת פחם שחורה ו/או צבעונית (בהתאם לסוג המכונה שחור לבן או צבע), פוטו מוליך שהוא למעשה מעין תוף מסתובב העשוי מאלומיניום ומצופה בפולימר, נורה ומערכת מראות ועדשות המאפשרת שליטה בגודל התמונה, תנור שהיא למעשה מערכת חום המיועדת לייבוש המסמך המצולם וקיבוע אבקת הטונר על גבי הדף המצולם ורכיבים אלקטרוניים המשמשים כמנגנון השליטה של המכונה.

    אז כיצד מכונת הצילום פועלת?

    כל סוגי מכונות הצילום פועלות על עקרונות השתקפות אור וחשמל סטטי המאפשרים למעשה העברה של המסמך אותו אתם מעוניינים לצלם אל דף הצילום וכל זאת באמצעות אבקת דיו טעונה. כאשר אתם מניחים מסמך כלשהוא במכונת הצילום ומפעילים את המכונה, אור חזק מוחזר ממנו דרך מערכת המראות והעדשות אל גליל התוף (פוטו מוליך) המצופה בחומר מיוחד, כאשר אבקת הדיו נטענת באמצעות חשמל סטטי ולמעשה מייצרת תמונת ראי של המסמך אותו אתם מעוניינים לצלם על גבי הדף. במהלך הפעולה, התוף ממשיך להסתובב וחלקיקי אבקת הדיו ממשיכים להיצמד לדף הצילום, כאשר הנייר עובר מתחת לתוף ולמעשה סופח אליו את הדיו. לאחר פעולה זו, הדף עובר בין שני גלילים חמים הצורבים ומהדקים את הדיו  על גבי דף הצילום.

    הטכנולוגיה המאפשרת למעשה העתקה של תוכן מסמכים ותמונות נקראת זירוגרפיה (צילום חשמלי), כאשר מאחורי טכנולוגיה זו עומדים שני עקרונות בסיסיים, האחד מכונה פוטו מוליכות במסגרתו חומרים מסוימים יכולים לשנות את תכונותיהם החשמליות על ידי חשיפה לאור, והשני, משיכה חשמלית במסגרתה מטענים חשמליים מנוגדים יכולים למשוך זה את זה.

    כיום, מכונות הצילום משמשות כמכונות משרדיות שמטרתן לשכפל תמונה ו/או תוכן טקסטואלי על גבי ניירות מסוגים שונים (בהתאם לסוג המכונה) וזאת בהתאם למספר העותקים הנחוץ לכם מעותק יחד ועד כמות גדולה של עותקים. עם השנים, עלות הרכישה של מכונות הצילום השונות הלכה וירדה ואפשרה למעשה את כניסתה לכל סביבת עבודה משרדית. כיום, חלק גדול מהמשרדים עושים שימוש במכונת צילום משולבת הכוללת גם סורק ומדפסת במכשיר ייעודי אחד.

    לסיכום, מכונת הצילום היא ללא ספק אחת מההמצאות אשר שינו את עולם העובדה המשרדי ועל אף השימוש ההולך ופוחת במוצרי נייר בעידן המודרני, מכונות הצילום ממשיכות להוות מכשיר חיוני ואף הכרחי בסביבת העבודה המשרדית.