כך תהפכו את התמונות הישנות לדיגיטליות








    בעוד שבעבר היה מקובל לצלם במצלמות סטילס, לפתח את התמונות ולסדרן באלבומים, הרי שהיום רוב הצילום נעשה באמצעות מצלמות דיגיטליות וטלפונים ניידים. התמונות הדיגיטליות מועברות למחשב בקלות ובנוחות ושם הם נשמרות. ומה יהיה על התמונות הישנות והנוסטלגיות שלנו? האם דינן להישכח באלבומים המשפחתיים המאובקים? ממש לא.

    סריקת תמונות : לשמור על העבר בקלות

    כיום ישנם אמצעים המאפשרים לנו לסרוק את כל התמונות הישנות :התמונות מהחתונה של ההורים, תמונות של סבא וסבתא בצעירותם ועוד. אין צורך להכביר במילים על הערך הסנטימנטלי של התמונות הללו, ולכן מובן מדוע נרצה לשמור עליהן מכל משמר.

    השלב הראשון: איסוף התמונות

    לרובנו יש הרבה מאוד אלבומים משפחתיים, אלו פזורים בבתים שונים של בני המשפחה. אצל ההורים, אצל הסבתא והסבתא, אצל הבני דודים והדודים. על פי רוב בן משפחה אחד ייקח על עצמו כפרוייקט להכין עותק דיגיטלי לכל התמונות הללו. אם, כן השלב הראשון בפרוייקט של סריקת תמונות הוא איסוף כל התמונות הללו. תתפלאו, אבל זהו אולי השלב המורכב ביותר: לקבוע, לגשת ולאסוף את התמונות.

    השלב השני: מיון לפני סריקת התמונות

    השלב השני, לאחר שכבר אספנו את כל התמונות הוא מיונן. מטבע הדברים ישנן הרבה מאוד תמונות שאנחנו לא מוצאים בהן ערך. אלו יכולות להיות תמונות נוף או תמונות של אנשים שכבר אינם בקשר עם המשפחה. בתהליך המיון אנחנו צריכים להחליט אילו תמונות חשובות לנו. רק אותן נסרוק.

    השלב השלישי: סריקת התמונות

    סריקת התמונות יכולה להיעשות באופן עצמי בעזרת סורק ביתי. אך כיוון שבדרך כלל יש מאסה גדולה של תמונות, מומלץ לפנות לחברות המתמחות בסריקת תמונות. חברות אלו יבצעו עבורנו את התהליך בזריזות ובמקצועיות.

    השלב הרביעי: יצירת עותקים של התמונות הדיגיטליות

    זהו, תהליך סריקת התמונות הסתיים בהצלחה, כל התמונות הישנות שלנו כעת קיימות גם בעותק דיגיטלי ואנחנו יכולים להיות סמוכים ורגועים שהן חסינות מפני פגעי הזמן. כעת, כדאי מאוד ליצור עותקים של התמונות על ידי צריבה לדיסק או שמירה בכונן חיצוני. הסיבה היא שהשקענו זמן וכסף בתהליך, ומטבע הדברים נרצה להבטיח שגם אם יקרה משהו לקובץ או למחשב בו שמורות התמונות, יהיו לנו עותקים נוספים.

    השלב החמישי: קיטלוג התמונות

     

    שלב אפשרי נוסף בתהליך הוא קיטלוג התמונות על פי נושאים או אירועים. הדבר מומלץ שכן הוא יקל עלינו בהמשך לאתר תמונות ספציפיות. למשל, תמונות מהחתונה של אבא ואימא.