מדפסות תלת מימד בתהליך הייצור של מכוניות








    הדפסת תלת מימד היא ביקור של העתיד אצלנו. לכן, אין זה מפתיע כי כל כך הרבה אנשים מתלהבים מסוג זה של הדפסה. במאמר נתמקד ביכולות של מדפסות תלת מימד.

    הדפסת תלת מימד

    'השער לעידן הטכנולוגי החדש', 'העתיד דופק ואנחנו פותחים לו את הדלת', 'הקסם החדש של העידן המודרני'. אלו הם רק חלק מהתיאורים של הדפסות תלת מימדיות. אך יש לקחת בחשבון כי התיאורים הם רק מלל והדבר האמיתי בא לידי ביטוי בשימושים הרבים שיש למדפסת זאת. כאן כל מה שצריך לעשות הוא להתקין תוכנה מיוחדת על המחשב, לחבר את המחשב לסורק התלת מימד ולמדפסת, לסרוק את האובייקט ולהדפיס אותו בשכבות תלת מימד. כאן הייצור של אותו אובייקט יהיה על ידי הדפסה של שכבות רבות אחת על השנייה. דבר זה שונה לחלוטין מייצור רגיל בה נעשה כל תהליך העיבוד על ידי כרסום, חיתוך, חריטה ועוד. רבים אינם יודעים כי טכנולוגיית הדפסת התלת מימד קיימת כבר שנים רבות אך כיוון שהיא הייתה יקרה מאוד רק חברות מסוימות יכלו להרשות לעצמן לקנות מדפסות אלו.

    העבר לעומת ההווה – ביצוע

    אם בעבר, מדפסות תלת מימד היו יקרות מדי וניתן היה למצוא אותם רק בחברות גדולות, כיום, המחירים ירדו וכל אחד יכול לבחור מדפסת בהתאם לצרכיו ולתקציב האישי שלו. הרבה אנשים אינם יודעים כי שיטת הייצור על ידי הדפסה תלת מימד נמצאת בשימוש כבר שנים רבות וזאת משום ששיטה זו לא נחשפה לקהל הרחב, אלא רק לאנשי מקצוע הקשורים אל תחום המכונאות ותחומים ספציפיים נוספים. השלבים הנדרשים על מנת להשתמש בהדפסה זו:

    • עמידה בדרישות- הדבר הראשון הוא לוודא כי יש בידי אותו אדם המעוניין לייצור את אותו אובייקט הנדרש לו בהדפסה את כל הדברים החיוניים, כמו למשל מחשב, תוכנה מיוחדת (תיב"מ), סורק ומדפסת.
    • תכנון נכון- השלב השני יהיה השלב של התכנון המקדים. שלב זה חשוב מאוד, שכן ההדפסה עצמה יקרה ופעמים רבות תכנון לקוי יוביל להוצאה מיותרת בשל הצורך בהדפסה/יצירה נוספת של האובייקט. התכנון הווירטואלי יעשה על ידי תוכנה מיוחדת של מודלים תלת מימדיים או לחלופין על ידי סורק מיוחד, שיסרוק ויעביר את כל הנתונים בדמוי קובץ לתוכנה המיוחדת.
    • יישום- הטענה של אותו קובץ ובו המודל החיוני והמדפסת תתחיל לייצר את אותו אובייקט בו מעוניינים על ידי שכבה אחר שכבה (בהתאם לתכנון במודל בתוכנה) עד אשר הפקודות של הקובץ מסתיימות, קרי, האובייקט נוצר.

    לסיכום, אחד מהחידושים המסקרנים בא לידי ביטוי במדפסת תלת מימד חדשנית שהופכת את השרטוטים של חלקים שונים של הרכב (כמו למשל פורד פוקוס) לחלקים אמיתיים. האפשרויות רבות, הביצוע מהיר ומדויק וניתן לחסוך בצורה משמעותית על הוצאות של כוח אדם. זוהי התרומה הגדולה ביותר של הטכנולוגיה לעולם הרכבים ותחומים נוספים.