מחזור נייר למשרד








    מדי שנה גדלה המודעות בכל הקשור אל שמירה על סביבה ירוקה. מודעות זו מובילה רבים לפעולות של מחזור פלסטיק, זכוכית, נייר וחומרים נוספים הניתנים למחזור. מאמר זה יעסוק בכל הקשור אל האפשרויות הרבות של מחזור נייר.

    ממחזרים נייר בישראל

    מחזור נייר הוא אחד הנושאים "החמים" ביותר בישראל. ההחלטה של עסקים רבים להשתמש בנייר ממוחזר לשם ניירות מכתבים, כרטיסי ביקור ועוד הוביל למודעות של חשיבות הנושא גם בקרב לקוחות החברה. נכון להיום יותר ויותר אנשים בוחרים לצרוך את המוצרים של חברות ירוקות וזאת משום שחברות אלו מודעות לעובדה כי שימור הטבע והימנעות מכריתת עצים קריטית לכולנו. בנוסף, אנשים רבים מפרידים בין בקבוקי הפלסטיק, הניירות בבית ושאר הפסולת וזורקים אותם לפחים ייעודיים אשר מאפשרים מחזור של חומרים אלו. מחזור נייר הוא גם נושא אשר נלמד בבתי הספר ומיושם על ידי תלמידים הן בבית והן בפרויקטים שונים בישראל.

    מחזור נייר- התהליך

    השלב הראשון של מחזור נייר הוא המודעות לכך שיש להפריד את הניירת משאר הפסולת ולזרוק אותה לפחים הכחולים הגדולים. השלב השני תמיד יהיה איסוף של כל הפחים הכחולים וריכוז כל הנייר במרכז המחזור. במרכז מנקים את הלכלוך מהניירות ודוחסים לחבילות אשר מובילים למפעלי נייר. במפעל גורסים את חבילות הנייר ויוצרים תערובת של נייר עם דבק. תערובת זו תמיד תעבור שטיפה ומתחיל הייצור של הנייר החדש. זהו מחזור נייר.

    מה עושים עם הנייר?

    הרבה אנשים תוהים מה ניתן לעשות עם נייר אשר עבר תהליך של מחזור. חשוב לדעת כי יש סוגים שונים של ניירות ולכל נייר יש קטגוריה של איכות. בהתאם לאיכות של הנייר מחליטים מה לעשות איתו. האפשרויות רבות. בין האפשרויות ארגזים, ניירות בריסטולים, ניירות כתיבה והרשימה עוד ארוכה.

    ניתן לציין כמה דוגמאות בולטת של שימוש בנייר ממוחזר וגם בהיקפים גדולים מאד. כך לדוגמא, נעשה שימוש בנייר ממוחזר לצורך הדפסת תפריטים במסעדה. מעבר לערך האקולוגי שיש לשימוש כזה בנייר ממוחזר, לאחר תהליך המחזור לנייר יש טקסטורה ומראה מיוחד שמעניקים ערך מוסף למראה והתחושה של התפריטים. בנוסף, לא מעט חברות בחרו להנחיל את השימוש בנייר ממוחזר לצרכיהן המשרדיים וכן לאט לאט גובר השימוש בנייר ממוחזר אצל עסקים, בתקווה שמגמה זו תלך ותגדל וכולנו (ובעיקר כדור הארץ) נרוויח מכך.