מתקני תצוגה למיתוג חנויות








    מיתוג חנויות, בדיוק כמו מיתוג מוצרים, נועד לספק כמה וכמה מטרות. מעבר להיותו שלב שיווקי חשוב, שנועד להפנות את תשומת ליבו של הלקוח למוצר כזה או אחר, יש לו גם משמעות עמוקה יותר והרבה יותר ארוכת טווח.

    במאמר הבא נדון בהיבטי המיתוג מכמה זוויות:

    • איך עושים זאת נכון.
    • מהי המשמעות של הנעה לפעולה מידית.
    • מהי המשמעות של הצלחה והטווח הארוך.

    עושים זאת נכון

    כדי להשיג תוצאות איכותיות במיתוג חנות, חשוב לרכוש מוצרים מתאימים שמופקים על ידי חברות מתמחות. מגוון המוצרים בתחום זה רחב וניתן לחלקו לשני סוגים עיקריים המשמשים במקביל

    • הסוג הראשון הינו מתקני תצוגה שנועדו לחשיפה של מוצרי החנות. כאלה הם מדפים ייחודיים, דלפקים, סטנדים וכיוצא באלה.
    • הסוג השני של מתקני תצוגה לחנויות, הם כאלה שנועדו לקיים חשיפה כללית לחנות, לשם המותג, למוצרי פרסום. בין היתר מדובר על הדפסים על גבי חומרים שונים כגון בד או קנווס, רול אפים עיטורי קירות וכיוצא באלה.

    הנעה לפעולה

    כאשר עושים שימוש נכון ומגוון במתקני תצוגה דלעיל, מצליחים להשיג תוצאות איכותיות בהיבט של הנעה מידית לפעולה. נראות טובה, שימוש יעיל בצבעים משיכת העין ולכידת רגש – כולם לוקחים חלק ביצירת השפעה פסיכולוגית רבת עוצמה.

    כאשר נעשה שימוש במדפים המתוכננים בצורה מיטבית, כאשר עושים שימוש בסטנדים עם לוגו המושך את העין או כאשר עושים שימוש במקרר עם דלתות בעלות איורים, מצליחים להוביל את הלקוח לבחור במוצרי החנות ויותר מכך – לבחור בחנות עצמה.

    נהנים וחוזרים

    מושג חשוב שמשתלב עם מיתוג חנויות הינו יצירת חוויית לקוח מתמשכת. יצירת חוויה שכזאת הופכת כל קניה לחוויה ואפילו כניסה מזדמנת לחנות מזמנת הפתעה. כאשר לקוח מזדמן הופך ללקוח חוזר, נוצר סוג של נאמנות, דבר שנחשב לבעל ערך רב ומהווה למעשה הצלחה שיווקית של פעולת המיתוג.

    למרות שלמיתוג יש ערך מיוחד עבור סוגי מוצרים כגון מוצרי הלבשה, אופנה, טקסטיל, תכשיטים, יש לו יכולת לתרום תרומה חשובה, שאין ערוך לה, גם לחנויות לממכר מוצרים אחרים, שונים ומגוונים. כך, אין ספק שניתן לראות גם חנויות אופטיקה, אלקטרוניקה, מחשבים ומזון (וכן גם רבות אחרות) שמשקיעות מאמצים גדולים מאוד בקידום החנות באמצעות מיתוג.