בחירת ציוד היקפי למחשב








    ציוד היקפי למחשבים הינה קטגוריה מאד חשובה כאשר מחליטים לרכוש מחשב חדש. הציוד ההיקפי הוא שקובע בסופו של דבר את איכות השימוש במחשב שלכם ומה תוכלו לעשות איתו. למשל: רמקולים שאינם איכותיים יפגמו ביכולת הסאונד של המחשב ולכן מומלץ לרכוש רמקולים באיכות שמתאימה לאיכות המחשב ולא לחסוך על רמקולים כאשר יש לכם מחשב היכול להגיע לביצועים הרבה יותר טובים. רמקולים הם רק דוגמה אחת, ומה עם מקלדת, עכבר, מסך וכיוצא באלה. אין שום טעם לרכוש מחשב משוכלל ביותר ולחסוך על רכישת מסך ולהתפשר עם משהו בינוני. כמו שיש הבדל במחיר של מסך מחשב 17 אינצ' לעומת 23 אינצ', כך גם מתבטא ההבדל באיכות המסך. כך גם בבחירת מקלדת ועכבר ארגונומים או בחירת רמקולים בעלי טווח צליל עשיר.

    בחירת ציוד היקפי למחשב צריכה להיעשות בצורה מושכלת. מצד אחד אין לחסוך בציוד היקפי כאשר אתם רוכשים מחשבים ממש טובים וחזקים, אבל מצד שני אין צורך להוציא המון כסף על ציוד היקפי שלעולם לא יהיה לכם צורך בו או בפונקציות שהוא מבטיח לכם. במילים אחרות, יש להתאים את הציוד ההיקפי למחשב ולארגן חבילה שתהיה יעילה ולא יתר  מידי יקרה.

    כיצד לבחור ציוד היקפי בסיסי

    מסך מחשב – הרכיב הבסיסי ביותר שבלעדיו אין למחשב כל חיים הוא המסך. מסך מחשב הוא מוצר חשוב ביותר ולא מומלץ להתפשר על גודלו או איכותו. זכרו שהמחשב שלכם עובד על גבי המסך ומה שאתם רואים ואיך שאתם רואים יקבע את איכות השימוש שלכם במחשב. בחירת מסך מצריכה בחירת מיקום המסך והמרחק בינו למתבונן. נתון זה יקבע בין היתר את גודל המסך הרצוי לכם. בדקו את המחירים של המסכים ורכשו את האופטימאלי עבורכם. כמו כן יש לשים לב ליכולת ההתאמה של המסך מבחינת גובה זווית וכדומה.

    מקלדת ועכבר – גם בבחירת מקלדת יש מקום לעשות חושבים ולהתאים את המקלדת לאדם ולצרכיו. למרות שמקלדות נראות זהות במבט ראשון יש מקלדות שונות בשוק ויש לבדוק אותן ואת קלות העבודה איתן. מקלדות ארגונומיות הפכו בשנים האחרונות למאד נפוצות כי הן מאפשרות עבודה קלה וללא מאמץ מיותר לאורך זמן ממושך. גם עכבר הוא פריט חשוב ביותר וגם הוא משפיע על איכות השימוש במחשב באופן ישיר. עכבר חייב להיות בנוי בהנדסת אנוש מעולה כדי לאפשר עבודה קלה ולאורך זמן עם היד עליו. כיום תוכלו למצוא גם מקלדות וגם עכברים אלחוטיים ויש להם יתרונות מסויימים. יש לבדוק את איכותם ולהשוות את המחירים לפני שבוחרים ציוד היקפי אלחוטי.

    רמקולים – את הרמקולים יש לבחור על פי השימוש שאנו מיעדים להם ועל פי מיקום המחשב. רמקולים יכולים לשמש כמקור סאונד להקרנת סרטים ותוכניות טלויזיה מהמחשב או להשמעת מוסיקה, לשימוש עם קונסולות של משחקים וכדומה ועל פי השימוש לקבוע את האיכות והכמות שלהם.