חידושים וטרנדים בעולם הדפוס וההדפסה 2021








    בעולם המודרני והדיגיטלי הופכות ההדפסות המקוונות לקלף מנצח בשרוול תעשיית הדפוס. אם גם אתם רוצים להצטרף למשחק זה כדי להשיג תוצאות מקסימליות, חשוב שתהיו מודעים למספר דברים.

    הדפסה מקוונת הופכת בשנים האחרונות ליותר ויותר פופולרית. למעשה, היא הופכת את עולם הדפוס של 2021 לנגיש בקלות לכולם, גם לאנשים שאף פעם לא בדקו את הברירות והאפשרויות שמספקת המדפסת. לכן, אפשר אפילו לומר שההדפסה המקוונת סימנה מהפכה מסוימת בזמינות ההדפסות האיכותיות, במחיר סביר לכול העסקים, קטנים כגדולים.

    הדפסה מקוונת מעניקה ללקוחות הממוצעים גישה להדפסה נפלאה, יחד עם אפשרות לקבל החלטות מושכלות לגבי הבחירות הכדאיות והשוואת התמחור בזמן אמת.

    אבל שוק הדפוס המתרחב לעבר ערוצים מקוונים אינו יתרון רק ללקוחות, כי הגישות הרב-ערוציות הן אלה שיוכלו לשמור על המשך הצמיחה של חברות הדפוס.

    בעולם שבו הכול נעשה דיגיטלי (כולל עבודות דפוס ׳כבדות׳ יותר, כמו שלטי ניאון לעסקים או שלטים לעסקים בפנים ובחוץ) – שוב, הדפוס צריך להוכיח שהוא שווה.

    הנה שלוש המגמות המובילות היום, 2021, בתחום ההדפסות המקוונות, שכדאי לחברות הדפוס לאמץ כדי להישאר רלוונטיות!

    מגמה #1 – תיק עבודות רחב

    מלאכת אֻמָּנוּת מסורתית היא ׳IN׳, נכון, אבל מה שהלקוחות מחפשים בהדפסה המקוונת זה משהו אחר. הם רוצים תיק עבודות רחב בהישג יד. לכן, שירותי דפוס המציעים גרפיקה בפורמט גדול או רחב, הם המפתח, והם אלה שימשיכו להיות מנת חלקן של חברות הדפוס המקוונות הרגילות.

    עם זאת, כאשר התמחור בזמן אמת מהווה יתרום עצום עבור הלקוחות, עדיין, בלי קשר, חשוב שלחברת הדפוס תהיה מה שנקרא: נקודת מכירה ייחודית, USP (Unique Selling Point). כמו:

    • האם חברת הדפוס ידועה בספרי הפוטו היפים במיוחד?
    • האם היא מעניקה המון חופש יצירתי?
    • האם זמני האספקה שלה מהירים?

    הכול צריך להיות פשוט, ידידותי למשתמש, מהיר ויעיל. חלק מהלקוחות אולי יעדיפו מחיר זול יותר, ולא אכפת להם אם האיכות של ההדפסה תהיה נמוכה יותר. אחרים עשויים לרצות את ההיפך.

    אבל מה שחשוב יותר הוא עד כמה השירות שמציעה חברת הדפסה הוא אכן נוח ללקוח הממוצע.

    בעידן שלנו, המדפסות אמורות לאזן בין שירותי הדפוס המסורתיים לבין גישות חדשניות, ועליהן להעביר משאבים ממודלים עסקיים שמשגשגים היום ולאמץ ולנצל מגמות חדשות.

    מגמה #2 – התאמה אישית המונית

    מה שהיה בעבר דמיוני ובלתי נתפס והפך בתעשיית 4.0 לאפשרות שימושית: התאמה אישית המונית – MC (Mass Customization). זאת הודות לאוטומציה, להזרקת דיו, ל-web-to-print ולטכנולוגיות אחרות.

    כמה מילים על תעשיית 4.0 – מושג מתחום טכנולוגיות הייצור המתייחס למגמה הנוכחית של אוטומציה והחלפת נתונים שכוללת:

    • מערכות סייבר-פיזיות
    • אינטרנט של הדברים
    • ומחשוב ענן.

    למעשה, תעשייה 4.0 יוצרת את מה שפעם נקרא ׳מפעל חכם׳.

    ייצור המוני בהתאמה אישית המופעל באמצעות סמארטפון פשוט והוא זמין לכולם (ולכן הופך את כולם ללקוחות פוטנציאליים) – מאפשר הפקה מותאמת אישית המונית, שלא סובלת מאובדן איכות ואגב כך גם מציעה ללקוחות את ה׳בלעדיות׳ הכל כך נחשקת בימינו.

    פרויקטים של הדפסות יכולים להתממש בזמן אספקה אדיר, כשללקוחות ניתנת הזדמנות להדפיס את החומרים שלהם על מכבשים מתקדמים ותוך שימוש בדיו ובנייר האיכותיים ביותר.

    עם מבצעים מותאמים אישית ותוכניות הנחות, יכולה חברת ההדפסה לבנות נאמנות לקוחות, גם בעולם המקוון, המהיר.

    בסופו של דבר, זה דומה לכל תחום עסקי אחר. כלומר, על חברת ההדפסה ללמוד מהן ההעדפות של הלקוחות שלה ולהעז לבחור באסטרטגיות שיווקיות שיהדהדו אותן.

    חברות ההדפסה צריכות להרחיב את האופקים לא רק בכול הנוגע לטכנולוגיות הדפסה או ל׳שווקים חדשים׳, אלא במיוחד במה שנוגע ללקוחות פוטנציאליים! הלקוח הסטריאוטיפי של חברת ההדפסה שקנה בעשורים האחרונים בענק, לכלל הארגון או לקמפיין הדפסה גדול, כבר לא קיים. או לפחות כבר לא יוצר את ההכנסות הדרושות לצמיחה.

    מגמה #3 – הדפסות למדיה החברתית

    התמיכה בנייד הופכת חשובה במיוחד כשמדובר בשיווק עסק לצרכן – B2C (Business to consumer), המתייחס גם לשיווק לאנשים פרטיים. מדפסות שנכנסו למגמה זו בשלב מוקדם מצביעות על צמיחה משמעותית. הנייד הוא אחד האזורים המוערכים ביותר בכול דפוס מקוון וההדפסה ברשתות החברתיות היא כבר לא תופעה בלבד אלא שוק דפוס שלם.