כיצד לבחור מדפסת שתתאים לכם








    איך לבחור מדפסת שתתאים לכם

    תהליך של בחירת מדפסת חדשה דומה לבחירת מכונית. אתם לא קונים מדפסת כדי להפוך את המשרד שלכם ליפה יותר. אתם צריכים אותה, כדי "לנסוע" עליה: לעבוד איתה ולהשתמש בה לאורך זמן. כדי לעשות בחירה נבונה, תצטרכו ללמוד את האפשרויות ואת ההבדלים הטכניים. ורק אחרי שתהיה לכם תמונה מלאה, תוכלו להחליט.

    דבר ראשון, נסו לענות לשאלות בסיסייות: כמה דפים ביום אתם צריכים להדפיס? עד כמה חשובה לכם האיכות? כמה חשובה לכם מהירות ההדפסה? כמה אתם מוכנים להשקיע? כמה מקום יש לכם כדי למקם את המכשיר החדש?
    כך תצרו לכם את המודל האידיאלי, שאליו תוכלו לשאוף.

    סוגי מדפסות

    ישנם 3 סוגי מדפסות, מבחינת אופי המיקום שלהן:

    1. מדפסות גדולות, שניתן להציב אותן על הרצפה. הן מיועדות בדרך כלל לעיבוד של כמות גדולה של מסמכים. לרוב אלה מדפסות משולבות ומשקלן גדול.

    2. מדפסות, שמיועדות לשולחן או מעמד מיוחד למדפסות, שגודלן בינוני בדרך כלל. הן מתאימות יותר למשרדים לא גדולים או לשימוש ביתי.

    3. מדפסות ניידות. הן קלות ולא גדולות. לרוב משתמשים בהן להדפסת תמונות או לשימושים שונים מחוץ לבית.

    כושר הדפסה

    מכשירים ביתיים לא גדולים יוכלו להפיק עבורכם עד 10 אלפים דפים מודפסים בחודש. גבול היכולת של מדפסות יותר גדולות מגיע ל-50 אלף דפים בחודש. זה הסוג הפופולארי ביותר לשימוש עסקי. מדפסות משולבות, שמיועדות למשרדים בינוניים, מסוגלות להדפיס עד 100 אלף דפים.

    כשאתם מחליטים על כושר הדפסה של מכשירכם העתידי, קודם כל תענו לשאלה: כמה אני אצטרך להדפיס?- אם יש לכם עסק בגודל בינוני עם הרבה פעילות, יהיה חכם לרכוש מדפסת עם אפשרות ליצור 20-30 עמודים לדקה.

    מדפסות לייזר ומדפסות משולבות  לרוב מהירות בהרבה ממדפסות הזרקת דיו. רק לאחרונה התחילו לצאת דגמים חדשים של מדפסות הזרקת דיו, שמהירותן מתקרבת או אפילו משתווה לזו של מדפסות לייזר.

    הוצאות

    איכות הדפסה גבוהה תוכלו לקבל ממדפסות משולבות או ממדפסות לייזר. מדפסות כאלה יותר יקרות, אבל עלות לכל עבודת הדפסה היא יחסית נמוכה. כשמסתכלים על מהירות הגבוהה שלהן, קנייתן הופכת להיות משתלמת  באמת.

    מדפסות הזרקת דיו הרבה פעמים נראות מזמינות מאד מבחינת המחיר. אבל עלות לכל עבודת הדפסה היא גבוהה. בתהליך ההדפסה במדפסת כזאת, מזרקים קטנטנים מתיזים טיפות דיו זעירות על הנייר, שעובר דרך המדפסת. בגלל אופי פעולה כזה של המדפסת, שדורש טיפטוף מתמיד של דיו בעת ההדפסה, תצטרכו לקנות דיו לעיתים תכופות יותר מאשר למדפסת לייזר. בנוסף, מחירי דיו למדפסת הזרקת דיו הם גבוהים יותר בדרך כלל.

    בנוסף, שימו לב שראש דיו למדפסת הזרקת דיו מספיק ל-300-600 דפים, תלוי בדיו ובמדפסת. ראש דיו ממוצע למדפסת לייזר יכול להספיק בערך ל-2500 דפים, כשמדובר בהדפסת מסמכים רגילה עם 20% כיסוי של הדף.

    אפשר לראות בקלות, שעסק שמדפיס כמויות גדולות של מסמכים, יוכל לחסוך מאות של שקלים, כשבסיס הבחירה שלו הוא מהירות ועלויות הדיו, ולא ניסיון לחסוך על מחיר המדפסת.
    מאחלים לכם קניית ציוד משרדי מוצלח וזול לעסק!
    המאמר באדיבות "בא קל אופיס".