מי צריך מכונות צילום צבעונית ולשם מה?








    לא רק בכל משרד אלה גם כבר כמעט בכל בית יש מעין מכונת צילום, שהרי המדפסת הביתית המחוברת למחשב משמשת גם כמכשיר פקס וכמכונת צילום בשחור לבן ובצבע. מן הסתם יש פער גדול בין מה שמציעות מכונות צילום צבעוניות ייעודיות לבין מה שניתן לעשות בעזרת אותו מכשיר משולב (מדפסת/סורק/פקס/ מכונת צילום) אותו כולנו מכירים.

    בבתי עסק המספקים שירותים כגון סריקת ציורים (לצורכי רפרודוקציה) ושרותי הדפסה למיניהם, כגון הדפסות על קנבס, נמצא מכונות צילום בצבע, גדולות, איכותיות ויקרות. בבואנו לרכוש מדפסת או מכונת צילום חשוב שניתן דעתנו על שאלות כגון האם מדפסת המשמשת גם כמכונת צילום מספיקה לנו? מי צריך להתחיל לשקול השקעה במכונת צילום צבעונית? האם מכונת צילום בשחור לבן תענה על צרכינו? ועוד. בפסקאות הבאות תמצאו מידע מאיר עיניים הנוגע למגוון השימושים במכונות צילום צבעוניות.

    מכונות צילום צבעוניות דגם DEVELOP ineo +300i

    מכונות צילום צבעוניות שימושיים

    צילום צבעוני במדפסת הביתית
    רובנו לוקחים כמובן מאליו את העובדה כי אנו יכולים בקלות ובאופן עצמאי להדפיס תמונות צבעוניות, לסרוק מסמכים ולשלוח פקסים (בשחור לבן או בצבע). כל זאת ניתן לבצע באמצעות המדפסת הביתית שהיא כיום מכשיר משולב המשמש גם כמכונת צילום, סורק ומכשיר פקס. ככל שהדבר נוגע לצילום צבעוני במכשיר המשולב, בבית או במשרד, מדובר ביצירת העתק לתמונה צבעונית כגון ציור, צילום, פלייר, הזמנה לאירוע מסמך בו נעשה שימוש בצבע וכד'.
    כל עוד אין הכרח שההעתקים יהיו באיכות גבוהה מזו שניתן להשיג באמצעות אותה מדפסת ביתית וכל עוד מדובר במספר עותקים קטן הרי שניתן בהחלט לוותר על פניה למכון סריקה והדפסה ולבצע את המשימה בעצמנו. חשוב לזכור כי ראשי הדיו למדפסות הביתיות הם יקרים ולכן חשוב להשתמש בהם ביעילות, כך למשל אם מצלמים מספר העתקים של תמונה בה הגוון הכחול דומיננטי ייתכן שנמצא עצמנו מחליפים ראשי דיו בהם נגמר רק הדיו הכחול כאשר באדום והצהוב כמעט לא נעשה שימוש.
    צילום רפרודוקציות
    שימוש במדפסת צבעונית המחייב איכות צילום בצבע הגבוהה ביותר הוא ללא ספק צילום רפרודוקציות. ישנם מכוני סריקה והדפסה, דוגמת מכון ארטסקאן, המתמחים גם ביצירת העתקים מדויקים של יצירות מקור. בין היתר, צילום רפרודוקציות מאפשר לאמנים להציע למכירה מספר עותקים של ציור.
    בית עסק המציע שירותי צילום צבעוני איכותי מוכרח להצטייד במכונת צילום צבעונית ייעודית, מכונה גדולה שכל תפקידה הוא יצירת העתקים של תמונות צבעוניות למיניהן. במכונות צילום צבעוניות, בניגוד למכונות צילום בשחור לבן למשל (שם קובעים גם דברים כגון קצב ההזנה האוטומטי של דפים ממסמכים עבי כרס ואפשרות להדפסה דו צדדית), חשובה בעיקר איכות ההעתקה.

    מכונות צילום צבעוניות נותנות מענה למגוון צרכים, החל משימוש בייתי כגון יצירת העתק מודפס על נייר של צילום חביב עלינו וכלה בשימוש מקצועי הדורש ציוד יקר, ידע מקצועי וניסיון, כגון הדפסת עותק איכותי של יצירת אומנות מקורית.