מכונות דפוס משרדיות – הדרך הפשוטה והיעילה להדפיס








    מאז ומתמיד נעשה שימוש בתמונות לצרכים שונים. תמונות משמשות להעברת מידע, לנוי, להמחשת מלל נכתב, לצורך ביצוע מחקרים וחקירות, לצורך עבודות בית ספר, עבודות גמר, הדמיות מהנדסים,  לתערוכות ולעוד מגוון מטרות. אמצעי הצילום משתנים מעת לעת ובתקופה המודרנית הם הפכו לזמינים מאוד. מצלמות מותקנות היום בטלפונים חכמים, בטאבלטים, במגוון מצלמות, בלוויינים ובמערכות מתוחכמות אחרות, כיום ניתן להעביר קבצי תמונות בקלות רבה מאוד באמצעות האינטרנט ובצורה אלחוטית. איכות הצילום גבוהה מאוד בזכות הטכנולוגיות המודרניות ובזכות העדשות המתקדמות. כיום כבר ניתן להדפיס את התמונות בתהליך מסודר במכונת דפוס רגילה. כיום הם משתמשים בשיטות מודרניות לפיתוח והדפסת תמונות.

    דפוס אופסט

    דפוס אופסט היא שיטת הדפסה מודרנית. היא מבוססת על יצירת דמות שהיא תמונת הדף המודפס על לוח אלומיניום דק. מכונת הדפוס מצמידה גליל עם צבע דפוס אל הלוח.. המגע מאפשר לצבע להיות מועבר אל הנייר וכך מתבצעת ההדפסה. על פני  הלוח יש אזור שיקלוט צבע והוא זה שמעביר אותו לנייר, ואזור שאיננו מסוגל לקלוט צבע והוא נשאר נקי מהדפסה. יש צורך להכין את הלוח להדפסה ועושים זאת בשיטות שונות. את ההדפסה עצמה מבצעים בתהליך מיוחד שמשלב בתוכו אלמנטים של הרטבת הלוח, הוספת צבע והפעלת מכונת הדפוס. יש צורך לשמור על איזון בין החומרים המוזנים למכונה, המים והצבע, כדי לקבל הדפסה איכותית וברורה. שיטה זאת היא שכלול של הדפס אבן מסורתי.

    מכונות דפוס

    מכונות דפוס הינן מהירות ומציעות הדפסה באיכות גבוהה של קבצים דיגיטאליים. ניתן להדפיס על סוגי נייר שונים ובעוביים מגוונים. פלוטרים הינם מכונות דפוס המתאימות למשרדים, בתי ספר מהנדסים ובעלי מקצוע אחרים. באמצעותם ניתן להדפיס חוברות, פוסטרים, ומוצרי אמנות אחרים. ניתן לבחור בהדפסה בפורמט גרפי או הנדסי. בעזרת מכונות דפוס מודרניות. ניתן להדפיס על חומרים נוספים זולת נייר לסוגיו כמו: על בד קנבס, על סוגי טפטים, מדבקות קיר ועל חומרים אחרים דוגמת פלסטיק, זכוכית אבן וכדומה.

    תהליך ההדפסה

    מכונות דפוס מודרניות הינן ממוחשבות. קבצי המחשב מוזנים ישירות אל המכונה וכל התהליך נעשה ללא מגע יד אדם. מכונות אלו מסוגלות להדפיס בצבעים מגוונים ונעשה שימוש בחומרי דפוס איכותיים במיוחד שמחזיקים מעמד זמן רב ללא דהייה. תהליך ההזנה למכונה או למדפסת יכול להיעשות בצורה אלחוטית במספר שלבים:

    1. ראשית, יש לשלוח את התמונה המבוקשת. ניתן, כמובן, לבחור תמונה קיימת מתוך קטלוג עשיר שקיים במערכת המגיעה יחד עם המדפסת
    2. יש לבחור את סוג החומר עליו רוצים להדפיס ואת גודל התמונה.
    3. המכונה מבצעת בדיקות לגבי גודל התמונה ביחס לאיכות הצילום.
    4. לאחר מכן, תתבצע ההדפסה בהתאם לכמויות המבוקשות.