עומדים לפני פתיחת עסק? עצרו! קראו!








    החלטתם להגשים את החלום ולפתוח עסק משלכם? לצאת לדרך חדשה ועצמאית יכול להיות דבר מרגש מאוד, אך יש לזכור כי מדובר בצעד אשר נלוות אליו משמעויות רבות. רגע לפני אתם בוחרים את הווילונות למשרד, כדאי לוודא שאתם יודעים כיצד מתחילים להתנהל עסקית, איך להתמודד עם הבירוקרטיה ורשויות המס.

    בירוקרטיה זה שם המשחק

    ההחלטה על פתיחת עסק מלווה בטפסים רבים שצריך למלא ורשויות שיש לדווח להן. ראשית, על מנת להיחשב עוסק עצמאי, יש להירשם כעוסק מורשה במשרדי מע"מ. אם אתם מעוניינים להיחשב כעצמאים, עליכם להירשם כעוסק מורשה לצורכי מס ערך מוסף לפני שאתם מתחילים בפעילות עסקית. את הרישום ניתן לבצע במשרד מס ערך מוסף האחראי על האזור בו אתם מתעתדים לעבוד. בנוסף לרישום במע"מ, עליכם להודיע לרשויות מס הכנסה על הפתיחה. אין מניעה לשלוח את ההודעה בדואר רשום, אך הקפידו לחתום עליה בעצמכם. לאחר שתקבלו מספר עוסק מורשה, תידרשו להדפיס פנקס חשבונות מס. כדאי להזמין בהזדמנות זו את כל הניירת שדרושה לכם עבור המשרד, כגון מעטפות, כרטיסי ביקור וכו'. לבסוף, על מנת שתוכלו להתחיל לפעול ולהתנהל בשגרה, עליכם להוציא רישיון להפעלת עסק. יש לפנות לעירייה או למועצה המקומית ולברר למה אתם נדרשים על מנת לקבל את הרישיון.

    נרשמנו, מה עושים עכשיו?

    לאחר שנרשמתם בכל הרשויות הרלוונטיות והוצאתם את האישורים המתאימים, יש להסדיר כמה דברים נוספים. כעצמאיים, מוטלת עליכם חובה להירשם כעצמאיים במוסד לביטוח לאומי ולמלא דו"ח רב שנתי, מיד עם התחלת העיסוק. במידה ותרצו להעסיק עובדים, עליכם לפתוח תיק ניכויים במשרדי מס הכנסה ובביטוח הלאומי. לאחר פתיחת התיק תקבלו בדואר פנקסי תשלום כדי שתוכלו לבצע ניכוי של התשלומים משכר העובדים. כמובן שכדי לנהל את העסק שלכם, יש צורך לפתוח חשבון בנק עסקי בבנק שבו תבחרו, על מנת שתוכלו להתנהל כספית.

    התנהלות עסקית תקינה לאחר הרישום

    זהו, יש לכם עסק רשום ועובד. גם לאחר שצלחתם את הבירוקרטיה של תהליך פתיחתו, עליכם לדעת כיצד להתנהל נכון ביום-יום. עליכם לפנות לעירייה  על מנת להסדיר את נושא המיסוי לעסקים. עיריות מחייבות עסקים בכל מיני סוגים של מיסים, כגון ארנונה ומס על שילוט. בנוסף, כל מנהל חייב להקים מערכת תקינה של הנהלת חשבונות. כאשר אתם מתחילים את הפעילות העסקית כדאי לברר מהן הוראות ניהול הספרים שחלות עליכם. הוראות מס הכנסה בנוגע לחובת ניהול ספרים משתנות בין עסקים שונים, ולכן עליכם להתייעץ עם יועץ מס לגבי ההוראות החלות עליכם באופן ספציפי. כדאי גם לקבל ייעוץ לגבי תכנון מס כך שתארגנו את הפעילות העסקית שלכם באופן  שיטיב אתכם ותחויבו בכמה שפחות מיסים.

    לא חייבים לעשות הכל לבד

    אמנם אתם עצמאיים, אך כדי להתנהל נכון ובדרך שתיטיב עם העסק שלכם, מומלץ להתייעץ עם מומחה מקצועי.חגי שלו הוא מאמן עסקי המסייע בתהליך פתיחת עסק, בעל ניסיון עשיר של שנים רבות עם לקוחות עסקיים, בין אם ביחידים או בקבוצות. חגי מציע ללקוחותיו גישה מעשית וממוקדת שמפתחת מודעות ומעניקה ללקוח כלים והתפתחות אישית. ליווי ותמיכה מקצועיים בתהליך יעזרו לכם לרתום את הבירוקרטיה לצידכם כגורם ממנף ולא כגורם מכשיל. בנייה של תכנית התפתחות נכונה לכם כבעלים ולעסק עצמו בתוך השוק בו הוא פועל, היא קריטית להצלחה שלכם בעולם העסקים. אם תבנו את היסודות נכון, תתמידו ותשקיעו לאחר מכן, תוכלו להגיע רחוק.