השוואה בית מדפסות משרדיות למדפסות דפוס








     

    מדפסות הן מוצר נצרך בכל בית או משרד. רבים מאתנו שוקלים, האם להשקיע במדפסת חדשנית למשרד\ לבית, או לחלופין לפנות לבית דפוס עבור צרכים מסוימים? האם כדאי או ניתן להדפיס כרטיסי ביקור מיוחדים בבית או בעסק הפרטי? האם לרכוש מדפסת אשר מסוגלת להדפיס על מגנטים סתם בשביל הכיף? וכיוצא באלו. אם שאלתם את עצמכם את אחת מן השאלות הללו, המאמר הזה הוא בשבילכם.

     

    מושגים בסיסיים

    הסיבה שמדפסות ל"משרד" סומנו בגרשיים למעלה, היא שמדפסות המתאימות למשרד הן תחום כללי מדי כדי להגדירו באופן ספציפי. עם זאת, קיימת הבחנה בסיסית אשר נכונה עבור רוב המקרים: בית דפוס מקצועי לרוב מכיל משפות משוכללות יותר מאשר מדפסות משרדיות. לכן, ניתן לשים לב כי סוג המדפסות המוצעות למשרדים פעמים רבות הוא סוג המדפסות המשולבות המוכרות לכולם, לעומת המדפסות הדיגיטליות המאפיינות בתי דפוס רבים.

     

    קריטריונים לבחירת מדפסת: טיפים כלליים

    לפני הקריטריונים המקצועיים יותר, חשוב לציין כי קיימים אנשים רבים אשר כתחביב, מעדיפים לקנות הביתה מדפסות ברמה של בית דפוס, כגון: צלמים, אמנים וכדומה. במידה ואתם לא חובבי הדפסות באופן מיוחד, חשוב לקרוא את הקריטריונים הבאים. ראשית, עשו לעצמכם חישוב אמתי של צרכי ההדפסה האישיים שלכם. היות והצורך בהדפסה איכותית הוא נפוץ, לעיתים נדמה לנו כי אנו צריכים מדפסת יקרה ואיכותית למשרד, כאשר בעצם יכולנו להסתפק במדפסת משוכללת פחות. שנית, עשו סקר הכולל ככל הניתן שימוש אישי לעומת פנייה לבית דפוס מקצועי. ייתכן ובכלל נגלה שכדאי לנו להעביר חלק מן ההדפסות לבית דפוס. לעומת זאת, ייתכן ונגלה כי כדאי לנו לקנות מראש מדפסת משוכללת ולהיעזר כמה שפחות בעסקים בבתי דפוס.

     

    מדפסות של בתי דפוס: מה מיוחד בהן?

    עיקר הייחוד של בתי הדפוס, על המדפסות המשמשות אותם, הוא אנשי המקצוע הפועלים בהם והידע שלהם, הנובע מתוך הניסיון. אפילו בתוך סטודנטית, אני זוכרת מקרים בהם בחרתי לגשת לבית הדפוס עבור צרכי הדפסה או צילום פשוטים בהנחה שהם איכשהו ישדרגו לי את המסמך. בנוסף, סביר להניח כי הציוד הקיים בבית הדפוס, כלומר המדפסות שבו, יהיו כאמור משוכללות יותר מהמדפסת הקיימת אצלנו בבית או במשרד.

    עניין משמעותי אשר לא דובר עליו עד כה הוא ההדפסות המיוחדות – הכוונה בהדפסות אשר אנחנו צריכים רק מדי פעם, אולם בתי הדפוס מתמחים בהם, כמו: כרטיסי ביקור מיוחדים, הדפסה על מגנטים, הדפסה על קנבס וכדומה. אלה בדיוק המקרים אשר לא מצדיקים רכישת מדפסת דיגיטלית אישית או עבור המשרד. בנוסף, ניתן להניח כי עיצוב כרטיסי הביקור המיוחדים או עיצוב ההדפסה על המגנטים ייעשו טוב יותר על ידי בית הדפוס מאשר על ידינו.

    לסיכום, כדאי כאמור לעשות חישוב יעיל המתחשב בצרכים שלנו, ובמשאבים שאנו מוכנים להשקיע בקניית המדפסת.