התאמת מדפסת ללקוח בצורה אופטימלית








    בכל עסק, משרד וגם בכל בית נמצאת מדפסת המשמשת לצרכי עבודה, לשימוש משרדי או לימודים. היא משרתת כל אחד מאיתנו באופן שונה ועבודתה הכרחית ביותר. אך מהם השיקולים בבחירת מדפסת? ואיזו מדפסת מומלץ לרכוש?

     ככל שההיצע גדול יותר, כך הופך תהליך בחירת המדפסת לקשה יותר. אם בעבר מבחר המדפסות המוצע לא היה גדול והתהליך לא הצריך מאיתנו תכנון ומחשבה רבה. כיום בזכות הטכנולוגיה מי שנמצא לפני רכישה של מדפסת מוצא עצמו מתקשה בבחירת המדפסת המתאימה ביותר מתוך המגוון האדיר שיש היום בשוק. אילו מדפסות קיימות? ולמה צריך לשים לב? ריכזנו עבורכם את כל הפרטים החשובים

    לפני רכישת המדפסת, ענו על השאלות הבאות:

    1. המדפסת תשמש אתכם בבית, במשרד או בעסק?
    2. מה היקף השימוש ותדירות ההדפסות?
    3. מי המשתמשים העיקריים במדפסת, ולצורך מה?
    4. האם יש לכם צורך במדפסת משולבת הכוללת שליחת פקס, מייל, סורק ומכונת צילום?
    5. האם תעשו שימוש בהדפסות צבעוניות או רק בשחור\לבן?
    6. מהו התקציב אותו אתם מייעדים לעניין?

    לאחר שהגדרתם את הצרכים האישיים שלכם מהמדפסת אפשר לעבור לשלב הבא.

    קיימות שתי סוגי מדפסות עיקריות:

    לכל אחת יתרונות וחסרונות.

    מדפסות הזרקת דיו: מדפסות העובדות בשיטה של הזרקת דיו ושימוש בראשי דיו. הן פשוטות יותר טכנולוגית, וזולות יותר בקנייה לטווח הקצר, ראשי הדיו להחלפה יקרים. איכות הדפסה שלהן גבוהה, הן קומפקטיות ומתאימות לשימוש ביתי, לסטודנטים ולהדפסות בהיקף קטן ואיטי יותר.

    מדפסות לייזר: שיטת הדפסה המבוססת על קרן לייזר. מדובר במדפסת חסכונית יותר הפועלת על טונר. מדפסת לייזר למשרד מצויינת בכל הקשור בכל הקשור להדפסת טקסט שחור, ובעוד במדפסות לייזר צבעוניות יקרות יותר. קצב ההדפסה במדפסות לייזר גבוה, הן אמינות ומיועדות לצרכי הדפסה בהיקפים גדולים. מחירן ההתחלתי גבוה, אך בטווח הארוך חסכוני יותר. יש לקחת בחשבון שמדובר במכשיר גדול.

    מדפסות משולבות: מדובר במדפסת המשלבת בתוכה כמה מכשירים ופונקציות נוספות. במקרים שיש צורך לחסוך בעלויות ובמצוקת מקום מומלץ לרכוש מדפסת משולבת. מכשירים המשולבים כוללים בדרך כלל  פונקציות כגון הדפסה, סריקה, צילום ופקס ושליחת מייל. מדובר במכשיר רב תכליתי יעיל והרבה עסקים ומשרדים בוחרים בו כיום בשל נוחות ויעילות השימוש בו.

    בבואנו לבחור בין סוגי המדפסות השונות עלינו להביא בחשבון שיקולי עלות ותועלת ובחירה של מדפסת אשר תשרת את המטרות שלנו בצורה הטובה ביותר ובעלות שקבעתם לכם.

     

    למה עוד כדאי לשים לב?

    תחזוקה: בדקו מה עלות התחזוקה של המדפסת לטווח הארוך. זה נכון שמחסנית טונר של דיו למדפסת לייזר יקרה יותר ביחס לראש דיו של מדפסת הזרקת דיו, אך טונר יחזיק פי חמש ואפילו יותר. כיום ישנם ראשי דיו וטונרים תואמים וניתן להוזיל עלויות בשימוש בהם.

    רזולוציה: רזולוציה נמדדת בכמות הנקודות לאינץ'. אם המדפסת מיועדת להדפסת מסמכי טקסט בשחור

    לבן, אין חשיבות רבה לאיכות ההדפסה, באובייקטים נפחיים וצבעוניים תרצו כבר הדפסות איכותיות.

    פונקציות נוספות: האפשרויות הטכנולוגיות הקיימות כיום במדפסות הן רבות ומגוונות. בדקו מה חובה לשימוש שלכם ועל מה אפשר לוותר. האם יש צורך בחיבור אלחוטי ולאפשר ריבוי של מתחברים אליה, הדפסה מרחוק, ועל מגוון סוגי חומרים ועוד.

    איכות ונוחות: אל תתפשרו על מדפסת איכותית ופשוטה להפעלה. כזו ששומרת על זרימת עבודה, ללא הפסקה ועם מינימום תקלות והתערבות מצידכם.

    אחריות: על אחריות ושירות לא כדאי להתפשר. כיום רוב המדפסות מגיעות עם אחריות של בין שנה לשלוש שנים. בידקו מיהו נותן השירות, מה כוללת האחריות והיכן מתבצע התיקון(רלוונטי בעיקר לעסקים).