ראשי דיו – לקנות או למחזר?








    כמעט בלתי אפשרי למצוא בית אב שאין בו מדפסת אחת לפחות המחוברת למחשב או למכשירים ניידים שונים, שלא לדבר על ארגונים וחברות שיש בהם כמות לא מבוטלת של מדפסות. עידן הדיגיטלי שאנו חיים בו מביא עמו חידושים והתפתחויות ולמרות שהמדפסות מתוחכמות, חדישות ומעניינות עדיין לא נמצא פתרון יעיל עבור ראש דיו למדפסת ועדיין כל מי שיש ברשותו מדפסת צריך לרכוש ראשי דיו על בסיס קבוע, כתלות בתדירות השימוש שלו במדפסת ובכמות הדיו שאותה הוא צורך על בסיס קבוע.

    יתרונות וחסרונות של מחזור ראש דיו למדפסת

    כל אדם מנסה לחסוך ככל האפשר בהוצאות כספיות ועניין זה מקבל חשיבות גבוהה בתחום של ראשי דיו עבור מדפסות מסוגים שונים. בשנים האחרונות ישנם סוגי דיו אשר ניתן למחזר את כלי הקיבול שלהם, כלומר למלא את מחסנית הדיו בדיו חדש ובכך בעצם מתקבלים שני יתרונות – האחד – פעולה זו זולה אופן משמעותי מקנייה של מחסנית דיו חדשה והיתרון השני הוא שמירה על איכות הסביבה באמצעות מחזור של המחסניות אשר עשויות פלסטיק בדרך כלל ובעצם המחזור הן אינן מושלכות אל הזבל.

    כאמור, אלו הם היתרונות של רכישת דיו במחסנית ממוחזרת. ישנם אנשים הנרתעים מכך מפני שהם חושבים שבעצם מדובר בדיו פחות איכותי או כזה העלול לפגוע בפעולתה של המדפסת, אך בעצם מדובר בדיו רגיל שכל ההבדל בינו לבין החדש הוא האפשרות למלא אותו בחנות או בנקודת המכירה אל תוך המחסנית. החיסרון של אפשרות זו היא בכך שלא קונים ראש דיו למדפסת שהוא חדש ויש אנשים שלא מוכנים בשום אופן לעשות שימוש בפריט שלא נקנה זה עתה מהחנות.

    יתרונות וחסרונות של רכישת ראש דיו חדש

    אין עוררין על כך שקניית ראש דיו חדש היא הקנייה הבטוחה ביותר. הדיו נקנה כשהוא סגור באריזה אטומה והרמטית ויש עליו אחריות של החברה שייצרה אותו. הסיכוי שהדיו או המחסנית יהיו פגומים הוא קלוש ואפילו אפסי ואין ספק שמדובר גם בדבר הבטוח ביותר הן לשם שמירה על מדפסת עצמה והן מבחינת איכות הדיו. יחד עם זאת החיסרון האמיתי, כמובן, הוא המחיר הכספי. דיו חדש עולה הרבה יותר מהדיו הממוחזר ומי שעושה שימוש רב במדפסת וצריך לקנות ראש דיו למדפסת על בסיס קבוע עלול למצוא את עצמו מוציא על כך הרבה כסף.

    באופן כללי ניתן לומר שלא חייבים להחליט באופן גורף באיזו דרך מתנהלים וכך ניתן לנסות את כל האפשרויות עד שמחליטים מה הכי נוח, נכון ומתאים. לכל אדם יש את הצרכים שלו ואת קצב ההדפסה שלו ולא כל מה שיהיה נכון לאדם אחד יהיה נכון גם לאחר. כדאי לבחון את האפשרויות ולבחור על פי הבדיקה.