איך לבחור בית דפוס לעסק?








    כל עסק שמכבד את עצמו מגלה כבר בשבועות הראשונים לפעילותו שהוא חייב להיעזר בשירותיו של בית דפוס. כרטיסי ביקור, דפי לוגו, מעטפות, פנקסי רשימות, לוחות שנה ושאר מוצרים שיווקיים שאף בית עסק אינו שלם בלעדיהם, ושאי אפשר להדפיס אותם במדפסת הלייזר המשרדית. בית דפוס טוב יכול ללוות את העסק לאורך כל שנות פעילותו, ולתרום רבות להצלחת העסק. השאלה היחידה שנשאלת היא איך למצוא בית דפוס טוב שכזה?

    כמה זה עולה לי?

    אם אתם מנהלים עסק בתחילת דרכו כנראה שהתשובה המיידית שעולה במוחכם לשאלה הזו היא "לפי המחיר". השיקול הכלכלי כמובן משחק תפקיד נכבד בבחירת בית דפוס לעסק, בייחוד אם העסק שלכם עוד לא מניב רווחים של ממש, אבל הוא אינו השיקול היחיד. בפעמים הראשונות שתצטרכו להדפיס משהו עבור העסק שלכם, אתם יכולים להיעזר בשיקול הכלכלי כקו מנחה – פרסמו מכרז או הגישו בקשות להצעת מחיר לכמה בתי דפוס שתמצאו אפילו בגוגל או בדפי זהב, וסננו מתוכם את אלה שהצעות המחיר שלהם גבוהות בהרבה משל האחרים. אחרי שלב הסינון הראשוני הזה תוכלו לתת הזדמנות שווה לכל אחד מבתי הדפוס האחרים, ובכל פעם להדפיס בבית דפוס אחר, כדי לראות מאיזה מהם אתם הכי מרוצים.

    חווית השירות

    שביעות הרצון של מרבית בעלי העסקים מתבססת לאו דווקא על המחיר, אלא בעיקר על חווית השירות. נכון, בית דפוס הוא לא מסעדה ולא בית מלון, והשירות שתזדקקו לו מבית הדפוס של העסק שלכם כנראה יהיה מצומצם למדי, ובכל זאת חשוב להקפיד על רמת שירות גבוהה. זה אומר שיענו לכם לטלפון או למייל בנעימות ולא בחוסר סבלנות, יטפלו בבקשות שלכם באדיבות (גם אם בהתחלה לא תמיד תדעו להגיד מה בדיוק אתם רוצים), לא יתעצבנו עליכם אם תבקשו לעשות שינויים אחרי שכבר נשלחה הזמנת העבודה, ובעיקר – יהיו זמינים עבורכם כשתצטרכו עבודות דחופות מהרגע להרגע, ולא ישאירו אתכם מתוסכלים להדפיס במדפסת המשרדים שלכם את הדברים הדחופים שאתם חייבים לשלוח ללקוח עוד היום.

    מקצועיות ואמינות

    אם בית הדפוס שאתם בודקים מפרסם את עצמו בעיקר כבית דפוס המתמחה בהזמנות לחתונה או ספרי מחזור לתיכון, ייתכן שהוא לא בית הדפוס המתאים ביותר לעסק שלכם. חשוב לבחור בבית דפוס אמין המספק שירותים לעסקים רבים, מבין את העולם העסקי שבו אתם פועלים, ויידע לספק לכם שירות מקצועי ואמין, מבלי שתצטרכו לפקח אחריו בשבע עיניים. אם תדעו שברגע ששלחתם את עבודת ההדפסה לבית הדפוס אתם יכולים להיות שקטים ולהוריד דאגה אחת מהראש, תוכלו להתרכז טוב יותר בנושאים האחרים שדורשים את תשומת ליבכם.

    מודרניות

    בעולם העסקי של היום, בית דפוס שיבקש מכם להעביר לו את בקשת העבודה בפקס, או גרוע מכך – עם שליח, הוא בית דפוס שכנראה לא תוכלו לעבוד איתו. כנ"ל אם בבית הדפוס לא מותקנות כל התוכנות הגרפיות שהמעצבים הגרפיים שלכם עובדים איתם, אחרת לא תוכלו להכניס שינויים של הרגע האחרון, ותיאלצו בכל פעם לעבור פינג פונג וטלפון שבור מול בית הדפוס מצד אחד ומול הגרפיקאי מצד שני. העידן שבו בתי דפוס עבדו עם גלופות עופרת, מכלי דיו וספירט, עבר מן העולם למרבה המזל, ובית הדפוס העסקי שלכם חייב להיות מעודכן בכל החידושים הטכנולוגיים שיאפשרו לכם להוציא הדפסות מקצועיות, מדויקות ומרהיבות ללא מאמץ.