חידושים בתחום הדפסת תלת מימד








    הדפסת תלת מימד היא ללא ספק אחד מפתרונות ההדפסה המפתיעים של השנים האחרונות. מלבד היתרון הברור של הדפסה מן הסוג הזה, כדאי להכיר גם את החידושים האחרונים בתחום. חידושים אלו צפויים להשפיע על המגזר הפרטי והציבורי, על עסקים וחברות וכמובן על התעשייה. קורסים מקצועיים בתחום של הדפסה תלת מימדית נשענים כיום על חידושים מרחיקי לכת. המטרה העיקרית של החידושים היא להביא לידי ביטוי את הטכנולוגיה המתקדמת של הדפסת תלת מימד, מבלי לוותר על הפונקציונאליות הנוחה והזולה.

    החידוש העיקרי בתחום הדפסת תלת מימד הוא שילוב בין מגוון חומרים וטכנולוגיות חדשות. ההדפסה לא מחייבת שימוש בנייר. אפשר לבצע הדפסת תלת מימד כמעט על כל חומר גלם, במטרה לייצר מודל, דגם, אב טיפוס וכן הלאה. גורמים מסורתים בענף הדפוס עוד לא לגמרי מבינים את משמעות השילוב הזה, אולם סביר להניח כי כבר בעתיד הקרוב אנחנו נראה את השלכותיו.

    אב טיפוס בהזרקה וייצור חלקים סופיים

    קיימים עוד שני חידושים בתחום של הדפסת תלת מימד. החידוש הראשון נקרא אב טיפוס בהזרקה ובו משתמשים בתלת מימד כדי להדפיס תבניות לתעשיית הפלסטיק על מגוון השיטות. בפועל, הזרקה מקצרת את זמן ההדפסה ומייעלת את העבודה של המפעלים או הגורמים המעורבים בתעשייה.

    החידוש השני הוא לא פחות דרמטי ובו ניתן לזהות שימוש במדפסות תלת מימד לייצור חלקים סופיים בתעשיות הבטחוניות. אם עד היום השתעשענו ברעיון של הדפסת תלת מימד לצרכים דקורטיביים או שיווקיים בלבד, הרי שבאמצעות החידוש הזה צפוי אפילו שדה הקרב והלחימה לעבור סוג מסוים של שינוי.

    האם העתיד עובר לתלת מימד?

    חידושים בתחום של הדפסת תלת מימד מדגישים את הסברה הרווחת, על פיה יותר ויותר מוצרים יעברו להתבסס על הטכנולוגיה הזו. הדפסה בתלת מימד היא סוג של מהפכה שא אפשר להתעלם ממנה. החידושים האחרונים צפויים להוזיל את עלויות המוצרים, לקצר את זמני התגובה ולעזור גם בתחום הרפואה. רכיבים הנדרשים למכונות ומכשירים המיועדים לניתוחים יוכלו להיות מודפסים במהירות מפתיעה. במקביל, הייצור והחידושים במדפסת תלת מימד יספקו מענה לצורך בשדרוגים ושיפורי ביצועים קיימים. התנופה בענף והביקוש לעובדים מביא לעלייה חדה בקורסים המוצעים בתחום לאלו המעוניינים ללמוד אותו

    השימוש התעשייתי והפרטי במדפסות תלת מימד ישפיע במידה מסוימת על מקצועות העתיד. מעצבים תעשייתיים, מהנדסים וגם אנשי פיתוח יצטרכו לקחת בחשבון את החידושים של הדפסת תלת מימד ולנצל אותם לצורך ייעול פס הייצור. חשוב להישאר פתוחים לאופציות הללו ולבצע את ההיערכות הנכונה. מהבחינה הזו הפתרון הטוב ביותר הוא ללא ספק להצטרף בהקדם אל קורסים מקצועיים העוסקים בתחום. קורסים מעניקים לצעירים ולעובדים את הרקע הדרוש, חושפים אותם אל החידושים ומספקים להם כלים מעשיים. תלת מימד הוא כבר היום חלק מהחיים שלנו ו בעתיד הנוכחות שלו עוד תגדל, תתרחב ותפתיע.