חידושים בתחום מכונות הצילום לבתי דפוס








    מכונות צילום פשוטות, שלעיתים משמשות גם בתור מדפסות, אינן יכולות להתאים לביצוע עבודות דפוס גדולות. כאשר מדובר בהדפסה בכמויות גדולות ולשם קבלת תוצאות באיכות מיטבית, דרושות מכונות מקצועיות, כאלו שיכולות לשמש בתי דפוס מקצועיים. בשנים האחרונות ניתן לראות לא מעט חידושים בתחום זה, כאשר הדבר ניכר גם באיכות הגימור גם בעלות ההדפסות.

    צילום, הדפסה וגם סריקה

    באופן מסורתי, בית דפוס הינו הגוף שמתמחה בהוצאה לאור של חומרים מודפסים – חוברות, ספרים, כתבי עת ועלונים. בתי דפוס מסוגלים להפיק, להדפיס ולצלם ניירות לצרכים משרדיים, קבלות, חשבוניות, ספרי חשבונות, ספרי מחזור וכיוצא באלה. גם בעניינים כגון אלה יש חידושים, כמובן, אולם חידוש שלא ניתן להתעלם ממנו חורג מכל הקשור בצילום ובהדפסה בלבד. מכונות צילום מקצועיות לבתי דפוס מסוגלות להמיר מקור לצילום לכדי קובץ ממוחשב, סרוק. כך, כאשר מבקשים להפיק עותקים נתונים ממסמך כתוב, ניתן להדפיס בקלות מאות ואפילו אלפים רבים של עותקים מודפסים, ובמקביל – שומרים גם קובץ של מסמך סרוק. את הקובץ הזה ניתן להעביר בקלות במייל, לשמור על דיסק, לשלוח למעצב גרפי וכן הלאה.

    הפעלה במסכי מגע

    חידוש נוסף הראוי לציון בהקשר של מכונות צילום מעולות לבתי דפוס הינו המעבר לשימוש במסכי מגע. כפי שכולנו התרגלנו לנוחות של תפעול מחשבים וטלפונים סלולריים באמצעות מסכי מגע, וכפי שמסכי מגע חדרו גם לתחומים אחרים כגון מפסקים מיוחדים לבתים חכמים, כך הגיעה הבשורה גם למכונות הצילום המשוכללות. במקום הפעלה באמצעות פאנל של כפתורים מרובים, מוצעות מכונות שמתופעלות באמצעות מסכי מגע. פתרון זה קל, נוח, מהיר ופשוט. מסכי המגע כוללים גם פונקציות של עזרה והסברים, כך שאין צורך לעמוד חסרי אונים מול המכונה, גם אם מפעילים אותה בפעם הראשונה.

    הפעלה באמצעות קוד

    אילו עוד חידושים ניתן למצוא בתחום זה של מכונות הצילום המקצועיות לבתי הדפוס? אפשר למשל למצוא מכונות עם יותר מגשים להטענת נייר. יש מכונות בעלות שני מגשים אך יש כאלו בעלות שלושה מגשים ואף ארבעה. ביותר מגשים ניתן להטעין יותר גיליונות נייר, כך שניתן להריץ הדפסות מרובות במהירות רבה יותר ובלי צורך לטעון נייר נוסף.

    במידת הצורך, ניתן להזמין מכונות צילום החסומות להדפסה חופשית. מכונות כאלו, שמתאימות גם לארגונים גדולים הזקוקים להדפסות ולצילומים רבים, יופעלו רק לאחר הזנת קוד אבטחה. בנוסף, יש אפשרות לחבר מערכת של שליטה ובקרה ברשת וניתן להזין קודים שונים, לצורך זיהוי המשתמשים ולשם ביצוע בקרה שוטפת.