כך מונעים פריצה למחשב הביתי שלכם








    רשת האינטרנט מהווה מקור בלתי נדלה למידע, בין אם מדובר במטרות הגונות או שלא. למעשה, אדם בעל ידע במחשבים יכול בימינו לפרוץ די בקלות למחשב האישי שלכם, למשל דרך המייל, קובץ שהורד ובאמצעים אחרים. פריצה זו עשויה להיות במקרה הטוב לצורך העברת נתוני פרסום וסטטיסטיקה, ובמקרה הרע עלולה להיות עבור גניבת מספר כרטיס האשראי, חשבונות בנק ומסמכים ופרטים רגישים ויקרי ערך. מאידך, קיימים בשוק לא מעט אמצעים המיועדים להגן על המחשב שלכם ולמנוע את מרבית ניסיונות הפריצה.

    התקנת תוכנות אנטי וירוס

    כיום תוכנת אנטי וירוס עדכנית הינה בגדר חובה לפני שמתחברים לרשת האינטרנט. חשוב להבין כי וירוסים ותוכנות זדוניות מסתובבים ברחבי הרשת ויכולים לפגוע במחשב שלכם, גם אם לא פתחתם מייל או קובץ כלשהו. למען מטרה זו קיימות תוכנות הגנה הסורקות את המחשב, מזהות איומים וחוסמות את הגישה. התוכנות מעודכנות באופן אוטומטי אודות איומים חדשים, ומאבטחות פעילות רכישה ופעילות בנקאית ברשת. כמו כן, תמיד עדיף להשתמש בתוכנת אנטי וירוס אחת טובה, ולא בשתיים במקביל כדי שלא ייווצר מצב בו הן סותרות אחת את השנייה.

    הצפנת רשת אלחוטית

    לא אחת, נתב רשת אלחוטי משמש מקור חיבור לגולשים אחרים ולא מוכרים. גולשים אלו יכולים להשתמש בחיבור דרככם למטרות בלתי ישרות ואף זדוניות, ועלולים לגרום נזק למחשב שלכם ולמשתמשים אחרים. את הבעיה ניתן לפתור באמצעות הצפנת הנתב האלחוטי, המונעת שימוש של אחרים בו.

    דואר אלקטרוני – פתח לפריצות

    הדרך הטובה ביותר לסייע בהגנת מחשב אישי הינה הימנעות מקבלת ופתיחת מידע ממקור לא ידוע או לא אמין. למעשה, אחד האמצעים היותר זמינים לחדור למחשב האישי שלכם הינו  תא הדואר האלקטרוני. הודעות, דואר וקבצים עשויים להכיל קודים ווירוסים זדוניים, וגורמים אחרים בלתי רצויים. לכן, חשוב שלא לפתוח הודעות מייל שמקורן אינו מזוהה, ולהימנע מהודעות שרשרת. כמו כן, אם נתקלתם במייל זדוני התריעו את חבריכם אודותיו.

    היזהרו בהורדת תוכנות ותוספים

    דגש הימנעות וזהירות נוסף יש לשים בעת השימוש בכלי ובתוכנות חינם המוצעים ברחבי האינטרנט. מדובר סכלים ותוכנות כמו סרגלי כלים אשר נועדו לשפר את  איכות הגלישה, השימוש ברשת ואיתור מידע. יחד עם זאת, לא אחת תוכנות אלו עשויות להכיל מרכיבים שאינכם מודעים אליהם, החל באיסוף מידע סטטיסטי ועד לקודי וירוסים הרסניים. לכן, בטרם התקנת התוכנה חשוב לברר ברשת אודות אמינותה ואמינות החברה המייצרת אותה.

    חשיבות גיבוי קבצים

    לכל אחד יש במחשב האישי קבצים המכילים תוכן יקר ערך וחשוב, בין אם מדובר במידע אישי, עסקי, בנקאי או אחר. על קבצים אלו חשוב להגן מפני פריצות באמצעות גיבויים על גבי מקור חיצוני, כגון דיסק או שרת ענן מאובטח. השימוש בשרתי ענן דורש מכם להיעזר בחברה אמינה, המגבה באופן אוטומאטי קבצים מבוקשים ואף מצפינה אותם.

    אמצעי הגנה כלולים בחבילת האינטרנט שלכם

    חשוב לדעת כי בימינו ספקיות אינטרנט רבות מציעות חבילות ומסלולים הכוללים אמצעי מיגון למחשב האישי. כך לדוגמא, אם אתם רוכשים חבילת אינטרנט ביתי של נטוויז'ן, אתם יכולים לבחור במסלול הכולל תוכנות אנטי וירוס עדכניות ומשודרגות, גיבוי קבצים, הגנת תאי דואר וגם מערכת הגנה מתקדמת עבור סינון ופיקוח על שימוש ילדים ברשת.