מדפסת תלת מימד








    הטכנולוגיה מתפתחת במהירות ובתקופה האחרונה מוצעות לצרכנים מדפסות תלת מימד. מאמר זה יסביר מה ההבדל בין אלו לבין אותן מדפסות אליהן הורגלנו עד כה ומדוע מומחים מנבאים כי בעתיד כמעט לכל אחד תהיה מדפסת מסוג זה בביתו.

    מדפסת תלת מימד- כרטיס ביקור

    לא מזמן פורסמה בחדשות כתבה על מדפסת תלת מימד מיוחדת אשר מסוגלת לשכפל גם כלי נשק. מדפסות התלת מימד אשר מוצעות לצרכנים עדיין לא יאפשרו להם לשכפל כלי נשק הם יאפשרו להם לסרוק ולהדפיס דברים אחרים. מדפסת תלת מימד היא מדפסת אשר מסוגלת לסרוק חפץ וליצור שכפול שלו. בעבר, רק חברות גדולות יכלו לאפשר לעצמן קנייה או השכרה של מדפסות מסוג תלת מימד ולכן רבים לא ידעו שאלו קיימות, כיום כאשר מדפסות אלו מוצעות גם למגזר הפרטי רבים לומדים אודות היתרונות שלהם ומחליטים לרכוש אותן.

    איך מדפיסים?

    אם בעבר דובר על הדפסה של אותו קובץ לו זקוקים או בו מעוניינים, כיום כאשר מדברים על מדפסת תלת מימד הכוונה היא למעשה יצירת חפץ. הדבר הראשון אותו יש לעשות הוא להוריד אל המחשב קובץ דיגיטאלי מיוחד שנקרא CAD. קובץ זה חייב להכיל את אותו מודל על פיו מעוניינים להדפיס, דהיינו את כל ההגדרות וההוראות המיוחדות למדפסת אשר מורות לה איך היא יכולה ליצור את אותו חפץ בו אנו מעוניינים במדויק. בהתאם לתוכנית העבודה שהיא יוצרת היא מתחילה להדפיס שכבות על שכבות על שכבות של אותו חפץ/אובייקט בו מעוניינים עד להשלמתו.

    מה מדפיסים?

    ניתן להדפיס מגוון רחב של דברים באמצעות טכנולוגיית הדפסה תלת מימדית. החל ממוצרי צריכה שונים לצורך מסחרי ("מרצ'נדייז"), מזכרות, אביזרים שימושיים לבית ולמשרד, ולמעשה כמעט כל דבר שעולה על דמיונכם. בנוסף ניתן לשוטט ברחבי האינטרנט על מנת לקבל השראה על מוצרים אותם ניתן לייצר באמצעות הטכנולוגיה המדהימה הזו.

    שיטות הדפסה

    יש שיטות שונות להדפסה במדפסות. מדפסת תלת מימד מאגדת את שתי השיטות הבאות:

    • שיטת FDM – כאן מדובר על שיטה אשר מאפיינת גם הדפסות של אותן מדפסות הזרקת דיו אותן אנו מכירים. מוזרק חומר אשר יוצר את שכבות ההדפסה.
    • שיטת SLS – שיטת הלייזר. כאן, קרן לייזר מתיכה אבקה מיוחדת שנמצאת במדפסת לשכבות שכבות.