מכונת צילום משולבת למשרד טיפים לרכישה








    הציוד במשרד כבר מיושן, מכונת הצילום ישנה ועייפה, הסורק קצת מקרטע והמדפסת ידעה ימים טובים יותר. כל הציוד המשרדי תופס הרבה יותר מקום ממה שהוא צריך, אין אפשרות להדפיס מסמכים מהאייפד, ויש לשלוח לאי-מייל כל מסמך על מנת שיודפס מהמחשב. זהו, הגעתם למסקנה שהמשרד צריך שינוי. חבר חדש עומד להצטרף למשפחה.

     

     טיפים לפני רכישת מכונת צילום משולבת למשרד

    החלטתם לקנות מכונת צילום משולבת למשרד – כזו שתוכל לבצע את כל הפעולות ששאר הציוד המשרדי ביצע בעבר, אך היה מחובר בנפרד. מכונת צילום משולבת כוללת בתוכה מכונת צילום, מדפסת (צבעונית או בשחור לבן), פקס וסורק מסמכים. קיים היצע נרחב של מכונות צילום משולבות בשוק, אך כיצד ניתן לבחור את זו שמתאימה למשרד שלכם? אספנו כמה טיפים חשובים שכדאי לקחת בחשבון לפני רכישת מכונת הצילום משולבת.

    מכונת צילום משולבת צבעונית או לא, זאת השאלה

    משרדים רבים רוכשים מכונת צילום משולבת הכוללת בתוכה מדפסת צבעונית. אמנם לשימוש ביתי מדפסת צבעונית יכולה להיות יתרון נחמד, כאשר הילדים יכולים להדפיס תמונות לעבודות בבית הספר, אך במשרד מדפסת צבעונית יכולה לגרור הוצאות מיותרות. מרבית המשרדים יכולים להסתפק בהדפסה בשחור לבן. מלבד זאת, ניתן לרכוש מדפסת הזרקת דיו נוספת היושבת בחדר המנהל, למקרים הבודדים הדורשים הדפסה בצבע. כך יש שליטה מוחלטת על עלויות ההדפסה במשרד.

     

     מכונת צילום משולבת הזרקת דיו או לייזר

    במשרדים בהם יש דרישה גבוהה להדפסות, מומלץ לרכוש מכונת צילום צבעונית משולבת המדפיסה בלייזר ולא בהזרקת דיו. העלות להדפסת דף בודד יורדת כאשר מדפיסים במדפסת לייזר (המשתמשת בטונרים) לעומת הדפסה בהזרקת דיו (עם מכליות מילוי). מעבר לכך שהדפסה בצבע עשויה לדרוש שלוש או ארבע מחסניות צבע בצבעים שונים, בעוד מדפסת לייזר דורשת טונר בלבד.

     

     מכונת צילום משולבת אלחוטית או לא

    מרבית מכונות הצילום המשולבות כוללות היום אפשרות הדפסה אלחוטית, כאשר ניתן להשתמש במחשב מכל מקום ברשת האלחוטית, ולהדפיס אפילו מהטלפון הנייד, מהטאבלט או מהלפטופ, מבלי לחבר את המכשיר באמצעות כבל מתאים. יש לשים לב כי הרשת מאובטחת וכי לא ניתן לגשת למדפסת מבלי לדעת את הסיסמה של הרשת.

     

     אל תוותרו על חיבור רשת

    למרות היתרון של טכנולוגיה אלחוטית, קיימים מצבים בהם הרשת האלחוטית אינה עובדת או קיימים מחשבים שאינם מחוברים לרשת. חשוב לוודא כי למכונת הצילום המשולבת יש אפשרות חיבור לרשת גם באמצעות כבל רשת ייעודי.

     

     יותר אפשרויות – פחות דאגות

    לפני רכישת מכונת הצילום מומלץ לבדוק את כל הכניסות האפשריות. יש מדפסות המאפשרות הדפסה ישירה מזיכרון נייד (דיסק און קי) או אפילו מכרטיס SD כמו זה הנמצא במצלמה דיגיטלית. קשה לצפות מראש מתי תצטרכו חיבורים מסוג זה, שיחסכו לכם זמן וכאב ראש.