קופה רושמת ממוחשבת והיתרונות שהיא מביאה








    כיום כל עסק משתייך לקבוצה מסוימת של התנהלות בנוף הפיננסי. או שהוא מנהל את ענייניו בעצמו, אל מול דוחות ממוחשבים וגיליונות אקסל מפורטים, או שהוא מתנהל מול רואה חשבון או יועץ מס, אשר מלווה אותו בכל עניין פיננסי שיש לקיים במסגרת חוקי ישראל, או שהוא משלב בין הסגנונות, מנהל עצמאית, כאשר בכל סוף שנה און תקופה מסוימת נעזר באותו יועץ מס שיסדר את כל ענייני מס הכנסה, מע"מ וכד. כך או כך, אי אפשר להתנהל כך מהזיכרון בלבד. לכן קמו מספר כלים שעוזרים לכל עסק להתנהל נכונה מול הגופים המוסמכים. ביניהם הקופה הרושמת הממוחשבת, כלי אישי העוזר להפוך את ההתנהלות הפיננסית לקלה ונכונה יותר עבור כל עסק.

    כלי ממוחשב שיודע לנהל לבעל העסק את תנועותיו הפיננסיות הוא נכס שלא תמיד אנו יודעים מיד את יתרונותיו. בין מגוון השירותים הרבים שמספקת קופה רושמת, ניתן למצוא מספר פונקציות בעלות ערך מוסף לבעל עסק:

    1. ניהול פריטים ומלאי – אין צורך בקלסרים ענקיים או ברשימות אינסופיות של ציוד אשר לעולם אי אפשר לשמור על מעקב נורמלי של כל הכתוב בו. הקופה הרושמת מסדרת ומארגנת כל מה שקשור במלאי העסק שלכם ומסדרת את המידע כך שאפשר יהיה להוציא דוחות רלוונטיים ומפורטים ולהסיק כל מה שניתן על המלאי של החברה.
    2. כספים – משכורות, תשלומים, ספקים ולקוחות, כל מה שקשור בניהול פיננסי של החברה טמון בקופה הממוחשבת. בקלות יחסית אתם יכולים לבצע מעקב מדוקדק אחר כל התנועות הכספיות שבעסק שלכם.
    3. עובדים – רשימת עובדים, משימות ולוז, כמובן הערות חשובות הנוגעות לכל הקשור בסידור העבודה, פגישות חשובות, הרשאות של עובדים מסוימים למידע כזה או אחר – כל אלה יכולים להיות מנוהלים בלחיצת כפתור הודות לקופה הרושמת.
    4. הנהלת חשבונות – בסופו של יום אתם תצטרכו להכין דוח מסודר עבור רואה החשבון שלכם או יועץ המס. אם שימוש נכון בקופה הרושמת הממוחשבת – הדוח הזה יהיה מסודר, מאורגן ומדויק, כך שיחד תוכלו להסיק מסקנות אמתיות בנוגע להתנהלות הפיננסית שלכם. וכך להתנהל נכון יותר בעתיד. לעומת המרדף חסר הסיכוי אחר חשבוניות וקבלות והניסיון החסר תועלת לזכור הכול – השימוש בקופה ממוחשבת לסידור כל הנתונים והאלמנטים החשובים הוא משמעותי מאוד.בסופו של דבר הקופה הרושמת יכולה לעשות סדר בעסק. ההתנהלות מול רשויות המס, ביטוח לאומי, ספקים, לקוחות, עובדים וכל שאר הגורמים השונים הקיימים בחייו של בעל עסק היא אינה קלה כלל וכלל. הקופה הממוחשבת באה על מנת לעזור ולסדר את העניינים, ולתת בכך הזדמנות לנו כבעלי עסקים – להתנהל מבחינה עסקית. לדאוג למוצר ולטיב המכירות, לתנאים שמקבלים העובדים שלנו, לשירות שמקבלים הלקוחות. ולא דאגה אינסופית למעקב אחר כל שקל ותנועה פיננסית קטנה שלא קשורה באופן מהותי להתנהלות העסק שלנו.